وبلاگ موفقیت

سلام خوش آمدید

کانال  کتاب برای همه مشاورین همکاران و اولیا

https://telegram.me/ldbook2

این کانال جهت کمک به بهبودمشکلات یادگیری دانش آموزان ورفع نگرانی والدین عزیزو معلمان محترم راه اندازی شد.
@ldbook2
ارتباط با مدیر
                      09189652044  افشار  

                     09111354896  حیدری   
   
@Zhsno           @Gaaads

روش های تمرکز

) هنگام درس خواندن کاغذ و خودکاری کنار دستتان بگذارید و فکرهایی را که به ذهنتان می رسد و مزاحم درس خواندتان می شود یادداشت کنید. با این کار دیگر نگران فراموش کردن کارها و ایده ها نیستید و به خودتان یادآوری می کنید درست است که این کارها به اندازه ای مهم هستند که آنها را یادداشت کنید و بعداً برایشان کاری انجام بدهید اما آنقدر مهم نیستند که به خاطرشان درس خواندن را متوقف کنید.

ترک افکار منفی و داشتن افکار مثبت:

مطالعه عمیق و یادگیری ثمر بخش وقتی حاصل می شود که فرد تصور مثبتی از خود داشته باشد و به خود اعتماد کند . زیرا اعتماد به خود در موفقیت مؤثر است و مهارت را بیشتر و نیرو را افزایش داده و مغز را سالمتر می کند . وقتی می خواهید کاری انجام دهید از گفتن کلماتی همانند : نمی خواهم ، نمی دانم، نمی توانم بپرهیزید. جمله« این کار محال» است را از دفتر زندگی خود خط بزنید ، ترس و بدگمانی و بی ارادگی را از ذهن خود دور کنید . هرگز به خویشتن اجازه ندهید که هیجانات و افکار منفی شما را در خود غرق سازد و تمرکز حواس شما را مختل کند. اعتماد به نفس داشته باشید و پیوسته به نزد خود تکرار کنید که قادر به انجام کار هستم ، می توانم انجام دهم و باید انجام دهم . بدین طریق تفکر مثبت را در خود پرورش دهید. قوی بودن اعتماد به نفس احساس شعف و شادی را در شما بوجود می آورد و در حالت شادمانی از تمرکز حواس خوبی برخوردارید. بهتر فکر می کنید، بهتر مطالعه می کنید و نتیجه کارتان بهتر می شود.

ادامه نوشته

تمرکز دهی

تمرکز دهی مجدد توجه به صورت موقعیتی

این یک تکنیک اصلاح توجه است که در درمان فراشناختی استفاده می‌شود و از نظر ماهیت و هدف با ATT متفاوت است. به جای آموزش کنترل اجرایی و توقف تفکر درجامانده، در این روش، افزایش پردازش اطلاعاتی که به طور آشکار ناهمخوان با عقاید ناکارآمد بیمار است مورد تأکید است. همچنین از این روش برای خنثی‌سازی مرور مجدد حادثه وحشتناک در مراحل بعدی MCT در اختلال استرس پس از سانحه استفاده می‌شود.

این تکنیکی است که باید برای موقعیتهای استرس‌زا و مشکل‌زا به عنوان یک وسیله‌ی اصلاح پردازش اطلاعات استفاده شود به گونه‌ای که برای ایجاد ارزیابی‌ها و عقاید انطباقی مفید باشد. این یک روش کنار آمدن نیست تا از اثرات هیجانی حادثه بکاهد، بلکه از آن به عنوان یک وسیله قطع الگوهای توجه ناموثر (آگاهی غیر واقعی از حادثه) و افزایش جریان ورود اطلاعات جدید به هشیاری برای اصلاح عقاید استفاده می‌شود.

ادامه نوشته

لیلی رفتن است...

خدا گفت: لیلی یک ماجراست، ماجرایی آکنده از من.
ماجرایی که باید بسازیش.
شیطان گفت: تنها یک اتفاق است. بنشین تا بیفتد.
آنان که حرف شیطان را باور کردند، نشستند
و لیلی هیچ گاه اتفاق نیفتاد.
مجنون اما بلند شد، رفت تا لیلی را بسازد.
خدا گفت: لیلی درد است. درد زادنی نو. تولدی به دست خویشتن.
شیطان گفت: آسودگی ست. خیالی ست خوش.
خدا گفت: لیلی، رفتن است. عبور است و رد شدن.
شیطان گفت: ماندن است. فرو رفتن در خود.
خدا گفت: لیلی جستجوست. لیلی نرسیدن است و بخشیدن.
شیطان گفت: خواستن است. گرفتن و تملک.
خدا گفت: لیلی سخت است. دیر است و دور از دست.
شیطان گفت: ساده است. همین جایی و دم دست.
و دنیا پر شد از لیلی های زود. لیلی های ساده اینجایی.
لیلی های نزدیک لحظه ای.
خدا گفت: لیلی زندگی ست. زیستنی از نوعی دیگر.
لیلی جاودانگی شد و شیطان دیگر نبود.
مجنون، زیستنی از نوعی دیگر را برگزید و می دانست که لیلی تا ابد طول می کشد.

خودم

دلم هوای خودم را کرده است

 

ایــن روزهـــا

 

بیشــتر از هــر زمــانی

 

دوسـت دارم خــودم باشــم !!

 

دیگــر نـه حــرص بدســت آوردن را دارم

 

و نه هـــراس از دســت دادن را ..

 

هرکـــس مـــرا میـــخواهد بـخـــاطــر خــودم بخواهــد

 

دلــم هـــوای خـــودم را کـــرده اســت ..

 

همین…

استعداد تنها در افراد سالم نمي باشد

استعداد تنها در افراد سالم نمي باشد

استعداد تنها در افراد سالم نمي باشد در گذشته دور دو مانع اصلي در بروز استعدادها وجود داشت يکي ناتواني جسمي بود که افراد را تحت تأثير قرار مي داد و ديگري قرار گرفتن شخص در موقعيت نامناسب. فناوري اطلاعات و ارتباطات مي تواند در ازبين بردن اين موانع ياري رساند يا حداقل آنها را کاهش دهد .

استعداد تنها در افراد سالم نمي باشد

ادامه نوشته

یک دقیقه تفکر

وقتی معلم ژاپنی سرکلاس درس دوره‌ی ابتدایی،خطاب به دانش‌آموزانش می‌گوید:« ژاپن خاک‌های آتش‌فشانی دارد،هر لحظه زلزله‌های 7 تا 8 ریشتری دارد،نفت ندارد،گاز ندارد، معادن مس،روی و طلا ندارد» .در آن لحظه دانش‌آموزی با حالت ناامیدی،دستش را بلند کرده و می‌پرسد : « آقای معلم! پس ژاپن چه دارد؟!».در جواب می شنود :«ژاپن تو را دارد !

روش های مطالعه و یادگیری

موفقیت در دوران تحصیل تا حد زیادی مستلزم آشنایی با روش های مطالعه و یادگیری است. روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، کمک‌‌تان می‌کنند از وقتی که به درس خواندن اختصاص می‌دهید، نهایت استفاده را ببرید و هرچه یاد می‌گیرید، در طولانی‌مدت در ذهن‌تان باقی بماند. اصلی‌ترین مواردی که در این مقاله موشکافی خواهیم کرد عبارتند از روش‌های یادداشت‌برداری، نرم‌افزارهای یادداشت‌برداری، راهکارهای تقویت درک مطلب، روش های مطالعه و همچنین روش‌های تقویت حافظه. با به کارگیری این روش‌ها، یادگیری مطالب درسی برای‌تان آسان‌تر می‌شود و می‌توانید در امتحانات پایان ترم موفق‌تر عمل کنید. ۱. روش‌های یادداشت‌برداری گوش دادن خالی به درس بدون اینکه هیچ نقش فعالی در فرآیند یادگیری داشته باشید، کافی نیست. برای اینکه در هنگام گوش دادن به درس و فراگیری اطلاعات، فقط یک شنونده‌ی منفعل نباشید، توصیه می‌کنیم از روش یادداشت‌برداری استفاده کنید. در ادامه، با تعدادی از کارآمدترین روش‌های یادداشت‌برداری آشنا خواهید شد که نقش بسزایی در تقویت یادگیری دارند. ۱. یادداشت‌برداری به روش کُرنِل یادداشت‌برداری به روش کُرنِل یادداشت‌برداری به روش کُرنِل روش یادداشت‌برداری کُرنِل در دهه‌ی ۱۹۵۰ توسط والتِر پاوک (Walter Pauk)،

ادامه نوشته

معمای چیستی مغز

معمای چیستی مغز

هروقت به دیدن ویلیام تایلر می‌روم، او ویدئوی یکی از مسابقات بوکس و موثرترین ضربه‌های تاریخ را نشانم می‌دهد....

هروقت به دیدن ویلیام تایلر می‌روم، او ویدئوی یکی از مسابقات بوکس و موثرترین ضربه‌های تاریخ را نشانم می‌دهد. در این ویدئو جولیان جکسون، مشتزن آمریکایی به حریف انگلیسی‌اش هرول گراهام ضربه‌ای می‌زند و او قبل از این‌که به زمین بیفتد، بیهوش می‌شود. گرچه تایلر طرفدار بوکس است، اما او عصب‌شناسی برجسته در دانشگاه ویرجینیاست و چنین ضربه‌هایی را از لحاظ علمی بررسی کرده است.

هروقت به دیدن ویلیام تایلر می‌روم، او ویدئوی یکی از مسابقات بوکس و موثرترین ضربه‌های تاریخ را نشانم می‌دهد....

هروقت به دیدن ویلیام تایلر می‌روم، او ویدئوی یکی از مسابقات بوکس و موثرترین ضربه‌های تاریخ را نشانم می‌دهد. در این ویدئو جولیان جکسون، مشتزن آمریکایی به حریف انگلیسی‌اش هرول گراهام ضربه‌ای می‌زند و او قبل از این‌که به زمین بیفتد، بیهوش می‌شود. گرچه تایلر طرفدار بوکس است، اما او عصب‌شناسی برجسته در دانشگاه ویرجینیاست و چنین ضربه‌هایی را از لحاظ علمی بررسی کرده است.

 او می‌گوید در‌برابر درک ما از نحوه عملکرد مغز، این گونه واکنش‌های مغز به ضربه، اندکی مرموز است. در واقع او معتقد است اگر ما مغز را اندام بیوشیمیایی و الکتریکی می‌دانیم پس چرا یک اتفاق مکانیکی مانند ضربه به صورت موجب بیهوشی فرد می‌شود؟ مسلما از دستکش مشتزن هیچ نوع انتقال الکتریکی صورت نگرفته و تمام چیزی که این میان وجود دارد یک موج ضربه مکانیکی است، با این حال او بیهوش می‌شود.

ادامه نوشته

نقش گروه خونی در شخصیت و رفتار انسان

نقش گروه خونی در شخصیت و رفتار انسان

بسیاری از دانشمندان زیست شناسی معتقدند خصلت ، منش ، رفتار، توان و كارایی، خلاقیت و خلق و خوی هر فرد بستگی به نوع گروه خونی وی دارد.

در بسیاری از كشورهای صنعتی به خصوص ژاپن همچنین، برای پستهای مدیریتی و اجرائی، هنگام استخدام افراد، به نقش گروههای خونی توجه ویژه ای دارند.

 

می خواهید بدانید شما دارای چه شخصیتی هستید!؟
گروه خونی O :
افرادی سالم تر، دارای هدفی مشخص و اندیشمند هستند. بیش از دیگران حسود و مقام طلبند. پر حرف اند. ولی سیاستمداران، وزیران و ورزشكاران خوبی هستند.


گروه خونی A :


افراد آرام ، منظم ، مطیع قانون و قاعده و بدون اعمال خشونت هستند. انعطاف ناپذیر، تودار ، خودخواه و مشكل پسندند.


این افراد برای كارهای حسابدار ، هرگونه امور اقتصادی ، مالی ، كامپیوتر و مهندسی شایستگی دارند.




گروه خونی B :


مردمانی رك ، حساس و در عین حال دارای پشتكار هستند. ناشكیبا ، غیرقابل پیش بینی و در كارهایی كه مورد علاقه آنهاست تنبل اند. این افراد دهانشان چفت و بست نخواهد داشت و نمی شود اسرار و كارهای محرمانه را با آنها در میان گذاشت. این افراد شایسته روزنامه نگاری و نویسندگی ، هنر و كارهای فكری هستند.


گروه خونی AB :


افرادی منطقی ، حسابگر ، امین و رو راستند. سازمانده ، مطیع و در عین حال نیرومند هستند.


این افراد به آسانی كسی را نمی بخشند، گاهی خشمگین می شوند و اغماض را دوست ندارند.

منبع: تبیان

آیا انسان فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می‌کند؟

آیا انسان فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ این باور تا حد زیادی در بین مردم پذیرفته شده است که انسان فقط از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند. این ادعا به گونه‌ای در جهت نشان دادن توانایی‌های خارق العاده‌ی مغز بوده و حتی فیلم‌هایی نیز در این ارتباط ساخته شده است که در صورت بکارگیری کل مغز، انسان توانایی انجام کارهای اعجاب‌انگیزی پیدا خواهد کرد. نمونه‌ای از این فیلم‌ها فیلم «نامحدود» و فیلم «لوسی» هستند
ادامه نوشته

شخصیت کلی از روی خطوط کف دست

شخصیت کلی از روی خطوط کف دست

ادامه نوشته

Comparing Probe And Participatory Teaching Method Effect On Critical Thiny Teaching Method Effect ki


weeklyscience
Articles of Volume : 1 Issue : 17 ( 14, November - 2013)
Comparing Probe And Participatory Teaching Method Effect On Critical Thin
y Teaching Method Effect king Skills

 
By: Zahra Heidari Soufiani, Maryam Najafi Moghadamnejhad,Hasan Sabet Divshali And Rahmatollah Kharazmi rahimabadi
Abstract : Present research aim is to compare probe and participatory teaching method effect on fourth grade science study students critical thinking skills similar to semi – experimental method in introductive and final test plan by evidence group and using available case. This research statistical community is all fourth grade students in 11817numbers, that 90 students selected through case title available sampling method in three groups with 30 ones. Measuring tool is critical thinking skills test and to analyse data has used descriptive statistics
Full-Text PDF
http://www.weeklyscience.org/ArchiveMonth.aspx?Issueid=17
......

راهكارهايي براي پرورش انگيزه تحصيلي دانش آموزان

 

ادامه نوشته

کتاب دنیای هنر کودکان همراه با مفاهیم و تفسیر2

کتاب  دنیای هنر کودکان: همراه با مفاهیم و تفسیر نقاشی کودکان خرید اینترنتی کتاب

http://ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode=2044944

۱۰ گام برای جذب اطرافیان

۱۰ گام برای جذب اطرافیان

 

۱) حقیقت را بگویید: منظور این نیست که فقط دروغ نگویید. گفتن حقیقت حد مشخصی دارد که با در نظر گرفتن آن هم خودتان احساس آزادی و راحتی خواهید کرد و هم دیگران به سمت شما جلب می‌شوند. باید بکوشید حقیقت را از موضع عشق بگویید، نه از موضع قدرت یا ترس.
۲) خودتان باشید: خودتان را به همان صورت که هستید قبول کنید؛ اگر ما این چیزی هستیم که اکنون هستیم، فقط به خاطر انتخاب‌هایی بوده که در زندگی‌مان کرده‌ایم. قبول کردن این مساله به ما قدرت می‌دهد تا بتوانیم باز انتخاب کنیم.

ادامه نوشته

مقاله پژوهشی نوجوانی و بررسی هویت و نقش پذیری

نوجوانی و بررسی هویت و نقش پذیری

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مقابله با فقر

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مقابله با فقر

مقاله پژوهشی بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در مدارس

بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در مدارس

مقاله پژوهشی راهکارهایی برای بهبود کودکان با اختلال بیش فعالی / نارسایی توجه

راهکارهایی برای بهبود کودکان با اختلال بیش فعالی / نارسایی توجه

مقاله پژوهشی

بهبودوتقویت یادگیری ریاضیات در کودکان دارای اختلالات یادگیری

کتاب دنیای هنر کودکان

روشهای افزایش دقت و تمرکز حواس دانش آموزان

روشهای افزایش دقت و تمرکز حواس دانش آموزان

ادامه نوشته

برتری طرفی


                                          

 

کنترلی که بوسیله یکی از نیمکره های مغز اعمال می شود یا استفاده ترجیحی از یک طرف بدن را برتری طرفی، برتری جانبی یا برتری مغزی می گویند.

سازمان بندی عصبی عالی ترین وضع کار اندام شناختی (فیزیولوژیکی) است که کامل ترین آن منحصرا در انسان یافت می شود و نتیجه رشد بی وقفه عصبی است. این رشد، رشد ژنتیکی-عصبی انسان را باز می یابد و در سه ماهه ی نخست رشد جنینی آغاز شده و در حدود سن شش سال و نیمی در انسان های عادی پایان می پذیرد.(دلاکاتو-تشخیص و درمان دشوارهای گفتاری و خواندن، ترجمه نیمتاج زرین قلم.)

ادامه نوشته

بازی­های هدفدار

بازی­های هدفدار


1- یخ شویم، ذوب شویم:

هدف: پرورش مهارتهای جسمی- حرکتی – تقویت مهارت­های زبانی

معلم نوآموزان را به فضای باز برده و از آن­ها می­خواهد که به هر سمتی که مایلند شروع به دویدن و پریدن کنند. با فرمان «یخ شوید» از حرکت می­ایستند و با فرمان «ذوب شوید» دوباره شروع به حرکت می­کنند. در پایان، معلم توضیح می­دهد که یخ جامد است و نمی­تواند حرکت کند اما آب مایع است و در حقیقت ذوب شده­ی یخ است و به راحتی در جریان است.

ادامه نوشته

وبلاگ موفقیت

برگزاری کارگاه

برگزاری کارگاه اختلالات یادگیری

 

 

در مرکز یادگیری برتر

 

 

محل ثبت نام رشت خیابان سعدی نبش معلم مرکز یادگیری برتر

 

ویزه معلمان گرامی

اختلالات یادگیری کودکان

آیا بچه شما  در مدرسه مشکل دارد؟ آیا او از بلند خواندن، انشا نویسی یا حل مسئله ریاضی می ترسد؟ هرچند که  بچه ها  بعضی وقتها  دچار مشکلات درسی می‌شوند ولی اگر مشکل یادگیری دائمی  شود، ممکن است علامتی از اختلالات یادگیری است. با اطلاع از این مشکل شما می‌توانید به بهترین نحو به کودک‌تان یاری کنید تا بر مشکلات درسی خود غلبه کند و در زندگی موفق شود.

 

 

ناتوانی‌های یادگیری چیست؟

 

اختلالات یا ناتوانی‌های یادگیری به مشکلات متعدد در فرایند یادگیری می‌گویند. این ناتوانی، به مشکلات هوش مربوط نمی‌شود. کودکانی که با این مشکل مواجه‌اند، تنبل نیستند. در حقیقت آن‌ها به باهوشی دیگران هستند اما عملکرد مغزشان متفاوت است و این تفاوت روی دریافت اطلاعات و پردازش آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

 

به زبان ساده، کودکانی که دچار ناتوانی یادگیری هستند، به گونه‌ای متفاوت می‌بینند، می‌شنوند و درک می‌کنند و این تفاوت می‌تواند منجر به مشکلاتی در یادگیری مهارت‌ و اطلاعات جدید شود. رایج‌ترین نوع ناتوانی یادگیری شامل خواندن، نوشتن، شنوایی، ریاضیات، منطق و صحبت کردن است.

 

موفقیت برای کودکانی که دچار ناتوانی یادگیری هستند غیر ممکن نیست

 

هیچ پدر و مادری نمی‌خواهد ناراحتی کودک‌اش را ببیند. شاید شما از آینده فرزندتان یا از روند پیشرفت او در مدرسه نگران باشید یا شاید فکر کنید که توجه بیش از اندازه به مشکلات یادگیری او لقب «کند ذهن» را به او می‌دهد.

 

اما مهم‌ترین چیزی که باید به یاد آورید این است که بیشتر کودکانی که در یادگیری ناتوانند، به باهوشی دیگران هستند. آن‌ها تنها به روش‌های خاصی برای یادگیری احتیاج دارند. با آگاهی بیشتر از ناتوانی‌های یادگیری و به خصوص ناتوانی یادگیری کودک‌تان، می‌توانید راه‌های موفقیت را روی کودک‌تان در مدرسه و دیگر مراحل زندگی باز کنید.

 

علایم و نشانه‌های ناتوانی و اختلالات یادگیری

 

ناتوانی یادگیری در کودکان متفاوت است. ممکن است کودکی در خواندن و نوشتن مشکل داشته باشد در حالی که دیگری ریاضی را درک نکند یا کودک دیگری در درک آن چه دیگران می‌گویند یا حتی ارتباط برقرار کردن ناتوان باشد. مشکلات در کودکان متفاوت است اما تمام آن‌ها دچار ناتوانی یادگیری هستند.

 

شناسایی ناتوانی‌های یادگیری آسان نیست زیرا علائم آن متفاوت است و نشانه‌ای خاص که نشان دهنده این مشکل باشد، وجود ندارد. اگر چه بعضی علائم‌ رایج‌تر است و اگر شما آن‌ها را بشناسید، می‌توانید به مشکل کودک‌تان آگاه شوید و هر چه زودتر و سریع‌تر برای بهبود‌ی‌اش اقدام کنید.

 

در این جا تعدادی از رایج‌ترین ناتوانی‌های یادگیری را آورده‌ایم. تنها به خاطر داشته باشید حتی کودکانی که مبتلا به آن نیستند ممکن است در سنین مختلف آن را تجربه کنند پس زمانی نگران شوید که این ناتوانی‌ها دائمی شوند طوری که روی مهارت‌های اصلی کودک‌تان تاثیر بگذارند.

 

نشانه‌های ناتوانی یادگیری در کودکان پیش دبستانی

 

·        مشکل تلفظ لغات

·        مشکل یافتن لغات صحیح

·        مشکل یادگیری الفبا، اعداد، رنگ‌ها، اشکال و روزهای هفته

·        مشکل پیروی از دستورالعمل‌ها یا یادگیری امور روزمره

·        مشکل بستن دکمه، زیپ و بند کفش

 

علائم ناتوانی یادگیری در سن 5 تا 9 سالگی

 

·        مشکل در یادگیری ارتباط بین حروف و صدا

·        مشکل در ترکیب صداها و ساخت کلمه

·        اشتباه خواندن لغات پایه هنگام خواندن

·        اشتباه خواندن لغات به طور دائم

·        مشکل در یادگیری مفاهیم پایه ریاضی

·        مشکل در بیان زمان و ترتیب و توالی

·        کندی در یادگیری مهارت‌های جدید

 

علائم ناتوانی یادگیری در سن 10 تا 13 سالگی

 

·        مشکل در درک مطلب و مهارت‌های ریاضی

·        مشکل در سوال‌‌های تشریحی و لغات

·        تنفر از خواندن و نوشتن، اجتناب از بلند خواندن

·        تلفظ مشابه لغات متفاوت در یک متن

·        مهارت‌های سازمانی ضعیف (جمع نکردن تخت‌خواب، انجام ندادن تکالیف مدرسه، میز بهم ریخته)

·        مشکل شرکت در بحث‌های کلاسی و بیان افکار

·        دست‌خط بد

 

کمک به کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری

 

زمانی که صحبت از ناتوانی یادگیری در کودکان می‌شود، یافتن راهی برای کمک به آن‌ها آسان نیست. مشورت با متخصصان می‌تواند به شما کمک کند اما نقش خود را از یاد نبرید زیرا شما بهتر از هر شخص دیگری کودک خود را می‌شناسید.

 

از جزییات ناتوانی کودک‌تان آگاه شوید. درباره نوع ناتوانی کودک‌تان تحقیق کنید و بدانید چگونه ناتوانی روی مراحل یادگیری و مهارت‌های شناختی او تاثیر می‌گذارد. اگر بدانید چگونه این مشکل روی کودک‌تان تاثیر میگذارد، راحت‌تر روش‌های یادگیری را برای او به کار می‌برید.

 

به دنبال درمان، سرویس و نظرهای جدید باشید. در کنار آگاهی از نوع ناتوانی کودک‌تان، به دنبال موثرترین راه درمان باشید. با این روش شما می‌توانید هم در مدرسه و هم در خانه روش‌‌های درمان را پیش بگیرید.

 

درمان را در خانه دنبال کنید. اگر مدرسه کودک‌تان قادر نیست روش‌های درمان را برای کودک‌تان در پیش گیرد، شما می‌توانید در خانه یا با کمک یک متخصص این کار را انجام دهید.

 

نقاط قوت کودک خود را تقویت کنید. ممکن است کودک شما در زمینه‌ای ناتوان باشد اما مهارت او می‌تواند خودش را در زمینه‌ دیگری نشان دهد. بنابراین به علاقمندی‌ و تمایلات او توجه کنید. شاید تقویت علاقمندی‌های او، ناتوانی‌های یادگیری او را نیز بهبود بخشد.